Har du fuldstændig styr på og ved alt omkring dine kunder? Aftaler, tanker, kontaktinformationer, personlige forhold, salgspotentiale? Næppe vel.
Jeg vil fortælle dig om en måde du kan komme tættere på det mål. Som overskriften afslører, handler det om kunderelationsstyring. Eller skrevet med andre ord hvordan du holder styr og arbejder med relationerne til dine kunder. Det uhyre vigtigt at arbejde med at skabe tætte relationer til kunderne så du på den måde mindsker risikoen for at de forlader samarbejdet og finder en anden leverandør af produkter eller ydelser. Med et CRM system fra SkyViewCRM.dk har du nemmere ved at organisere oplysninger om dine kunder og nemmere ved at tage dem frem og forberede dig før et møde med en kunde. Når du kommer velforberedt til et møde med en kunde, udviser du seriøsitet dels overfor opgaven og samarbejdet med også overfor kunden. Som kunde vil man gerne tages seriøst og føle sig vigtig. Hvis det er tilfældet, er der større sandsynlighed for at kunden sætter pris på samarbejdet og vælger at fortsætte med dig som konsulent eller leverandør.
Brug dit CRM system smart
Det er super mange incitamenter til at tage et CRM system i brug. Udover at det er nemt at bruge og det er smart at have samlet vigtige oplysninger i en operationelt system, er det også bedre muligheder for at tilføje oplysninger i et CRM system fremfor i et simpelt excel ark. Du får også et bedre overblik på tværs af afdelinger med et CRM system i forhold til i et excel-ark. Med et CRM system fra SkyViewCRM får du fuld support og hurtig opsætning. CRM systemet kan kommunikere med dit økonomisystem hvis du bruger e-conomic.
Det er vigtigt at alle i organisationen er indstillet på at lære og bruge det nye system så alle fordele ved det kan udnyttes. Når alle skriver oplysninger og erfaringer med en kunde ind i systemet kan andre i virksomheden bruge oplysningerne når kunden skal kontaktes, eller der på anden måde er er brug for at vide noget om en given kunde.
Det er rigtig vigtigt at pleje relationer, hvis man ønsker at forbedre bundlinjen. Mange undersøgelser og teorier siger at det er dyrere at skaffe en ny kunde end at tilfredsstille en eksisterende eller overgå vedkommendes forventninger.