Facebook er en af de mest populære løsninger når man taler om online marketing. Det skyldes helt afgjort, at 4 ud af 5 danskere er på Facebook, hvilket gør Facebook til det største digitale medie i Danmark. Og som virksomhed er det vigtigt at du er der hvor dine kunder er, og derfor er det relevant at kigge på om du burde overveje Facebook annoncering. Hvis du ikke har erfaring med Facebook annoncering, så kan det ved første øjekast godt virke som noget af en jungle. Derfor har vi valgt at lave en kort lille guide til dig, så du kan få mest muligt ud af din Facebook annoncering!
OBS: Synes du stadig, at Facebook annoncering er én stor jungle efter denne guide, så kan det varmt anbefales at få et marketing bureau til at kigge på dine Facebook annonceringer. De har nemlig styr på hvad der virker og hvad der ikke virker, og på den måde undgår du at smide en masse penge efter noget som ikke giver noget afkast.
Facebook annoncer er perfekte til lokale virksomheder
Som lokal virksomhed er Facebook annoncering virkelig genialt! Du kan nemlig vælge, at dine annoncer kun skal ramme et bestemt geografisk område, og på den måde får du mest muligt ud af dine annoncekroner, da annoncen kun rammer dem som rent faktisk er tæt på din butik. Så hvis du har en lokal frisør, lokal bager eller har en lokal tøjbutik, så ville jeg ikke tøve med at bruge Facebook annonceringer til dette formål. Du kan enten vælge at pege dine annoncer ud mod folk som har angivet at de har bosat i den relevante by, eller du kan vælge at dine annoncer skal ud til folk som måske har gået forbi din butik.
Ram din målgruppe helt perfekt
Det aller smarteste ved Facebook annoncering er dog at du kan ramme lige præcis den alders målgruppe som dit produkt eller din service henvender sig til. På den måde kan du være sikker på at det er den rigtig alder der ser dine annoncer, hvilket endnu engang vil gøre at dine penge er givet væsentligt bedre ud.